LipTV : Llengua i Publicitat a la Televisió

liptv

Aquesta base de dades de comunicació publicitària en català forma part del projecte LiP TV – La llengua de la publicitat a la televisió del Grup de Recerca Llengua i publicitat.

Del web Lip Llengua i Publicitat:

“El grup investigador Llengua i publicitat (LiP) es va constituir el 1998 a la Universitat de Barcelona i té com a objectiu especialitzar-se en l’estudi de la llengua i del discurs de la publicitat i en l’estudi de les implicacions socials, culturals i pedagògiques del missatge publicitari.

El treball que realitzem des de 1998 consisteix en la creació i l’explotació científica d’una base de dades informatitzada formada per espots comercials de televisió, emesos pels canals autonòmics de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió, TV3 i Canal 33, durant la dècada compresa entre el 1991 i el 2000.

Hem concebut aquesta base de dades com un corpus de materials que conté informació lingüística, paralingüística i extralingüística. Així doncs, els anuncis han estat tractats d’acord amb uns paràmetres que facilitin la investigació de les connexions entre la llengua i la resta d’elements informatius no lingüístics (visuals i auditius) presents en els espots.

Aquests materials han de servir per a la investigació de la llengua catalana i de la comunicació publicitària que es vehicula a través d’aquesta llengua.”

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, Lingüística i llengües, Recursos web i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.