Notícies del món editorial

Edicions 62 entra al món del llibre electrònic amb la Bernat Metge (vist a Beat.cat):

“Els textos clàssics dels grans autors grecs i romans de la Bernat Metge, Poesia eròtica / Ovidi una de les tres grans col·leccions del món en aquest àmbit, es podran consultar a partir d’ara en format digital gràcies a una nova col·lecció (“Biblioteca Grècia i Roma”) que impulsen l’Institut Cambó i Edicions 62, editorial que amb aquests nous volums entra al món del llibre electrònic.”

Ja es troben disponibles els dos primers títols de la col·lecció: Tragèdies tebanes, de Sòfocles i Poesia eròtica, d’Ovidi.

empuries25
Empúries en fa vint-i-cinc (vist a VilaWeb):

“L’editorial Empúries fa vint-i-cinc anys i ho celebra amb accions vàries, com una edició especial de quatre títols emblemàtics del catàleg: ‘Domini màgic + Passeig d’aniversari’ de Joan Vinyoli; ‘Nou contes’ de J. D. Salinger; ‘El desert dels Tàrtars’ de Dino Buzzati; ‘Carrer Marsala’ de Miquel Bauçà (ja són a les llibreries). També editarà un catàleg amb el text inaugural de Josep Benet, la coberta de Miquel Barceló i un vídeo (‘trailer’).”

Ed. Moll

L’Editorial Moll compleix 75 anys.

L’editorial celebra aquest aniversari amb una proposta per formar part del Cercle d’Amics de l’Editorial Moll: ‘Fes-te amic de l’Editorial Moll’ mitjançant una aportació inicial de 300 euros que donarà dret a l’adquisició de llibres del seu fons editorial per un import de 375 euros.
(Vist a l’ infozèfir].

“L’Editorial Moll és una empresa fundada l’any 1934 pel filòleg Francesc de B. Moll Casasnovas (1903-1991), com a continuació de l’obra cultural que va iniciar l’any 1896 Mn. Antoni M. Alcover Sureda (1862-1932) amb la publicació del primer volum de l’Aplec de Rondaies Mallorquines, format actualment per un conjunt de 24 volums. L’obra més important duita a terme per aquests dos grans filòlegs és el Diccionari Català – Valencià – Balear (10 Volums), inventari exhaustiu de la Llengua Catalana, iniciat per Mn. Alcover l’any 1900 i completat per Francesc de B. Moll l’any 1962, en el qual col·laboraren també Manuel Sanchis Guarner i Aina Moll Marquès.”

Anagrama 40

Alertats per la nostra companya Emma, afegim la notícia del quarantè aniversari de l’editorial Anagrama. A la Llibreria Bertrand (Rambla de Catalunya, 37) encara podeu visitar l’exposició ‘Anagrama, 40 anys d’edició independent’ fins el 3 de octubre.
Avui El País (30.09.09) publica una entrevista a l’editor Jorge Herralde: “Sólo me jubilará la biología”.

Aquesta entrada s'ha publicat en Llibres electrònics, Notícies culturals i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Notícies del món editorial

1. Retroenllaç: Twitted by emgiro