Millors webs de referència gratuïts 2009

La secció de Referència (Reference and User Services Association, RUSA) de l’American Library Association, ha publicat de nou la seva famosa llista anual amb els millors llocs web de referència gratuïts: Best Free Reference Web Sites 2009.

Com ja hem fet en anys anteriors, hem extret de la llista els webs més rellevants per al nostre àmbit temàtic:

English Short Title Catalog:

Aquest catàleg col·lectiu cobreix més de 460.000 registres de monografies i sèries impresos abans de 1801, publicats principalment a les Illes Britàniques i a l’Amèrica del Nord, la majoria en llengua anglesa, però no exclusivament. Inclou el fons de la British Library i de més de 2000 biblioteques d’arreu del món. A banda de les dades bibliogràfiques, indica quines biblioteques en tenen còpies impreses, si es troba també en microforma o si els consta en versió electrònica.

Lexicool:

Directori de diccionaris i glossaris bilingües i multilingües disponibles gratuïtament en línia (actualment n’hi consten més de 7.000), és un vell conegut nostre. Les cerques poden ser per llengua, tema, títol, o paraula clau. El lloc també ofereix un directori de cursos de traducció i interpretació, un llistat d’associacions de traductors i intèrprets de tot el món, recursos lingüístics, programes gratuïts per descarregar i altres enllaços relacionats.

Purdue Online Writing Lab (OWL):

The Purdue Online Writing Lab és ja un clàssic entre els laboratoris d’escriptura a la xarxa. Conté recursos d’escriptura i materials d’aprenentatge per als estudiants, professors i formadors. Amb guies d’estil, gramàtiques, escriptura tècnica i de recerca… Hi ha seccions orientades a l’escriptura per a disciplines específiques i, en fi, tot de recursos necessaris per a ajudar a desenvolupar qualsevol projecte per escrit.

BookFinder.com:

BookFinder.com és un cercador de llibres en venda escrits en anglès, francès, alemany, italià i neerlandès. La cerca es fa sobre els catàlegs de llibreters de més de 50 països i es poden trobar llibres nous, usats, rars i descatalogats. Gràcies al gran volum del seu inventari, amb més de 150 milions de llibres, els usuaris poden comparar els preus i fer fàcilment la seva tria. Cercable per autor, títol, i ISBN; amb opcions de limitar per llengua, preu, còpia signada, llibres usats o nous, o primeres edicions.

Mireu-vos la llista completa, podeu trobar-hi més webs del vostre interès.

Aquesta entrada s'ha publicat en catàlegs, diccionaris i enciclopèdies, Lingüística i llengües, Literatura, Recursos web, Referència i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.