Traduir a la tardor a Barcelona

Traduir a la tardorUna taula rodona sobre l’ofici de traduir va encetar el passat 30 de setembre el cicle “Traduir a la tardor”, organitzat per l’Associació Col·legial d’Escriptors de Catalunya i l’Institut de Cultura de Barcelona.

El programa preveu tres jornades més entre les quals destaquem la que es farà dimecres 14 d’octubre, “Traduir els clàssics”, amb la participació del catedràtic de Filologia Grega de la Universitat de Barcelona, Jaume Pòrtulas:

“Molts dels llibres que anomenem «clàssics» són, ja des de sempre, traduccions: la Bíblia, Homer…, i les tècniques i estratègies de traducció, a Occident, s’han anat desenvolupant i perfeccionant gràcies al contacte amb els clàssics. D’altra banda, durant segles, els grans textos canònics s’han traduït una vegada i una altra, fins al punt que es diu que cada generació té els seus clàssics traduïts. Traduir un clàssic segurament exigeix una actitud particular del traductor. Però, sabem del cert quan un text és un clàssic, quan ho arribarà a ser?”.

Completen el cicle:

– 7 d’octubre: “Barcelona, Toledo: ciudades de traducción”, un anàlisi de la importància de les dues ciutats com a centres d’intercanvi cultural i, per tant, com a ciutats traductores. Ponent: Mario Satz, moderador: Antonio Tello.

– 21 d’octubre: “Bilingüisme i autotraducció”. Ponents: Carme Riera, Lluís Maria Todó, moderador: Miquel de Palol.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Lingüística i llengües, Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Traduir a la tardor a Barcelona

1. Retroenllaç: Ciclo sobre traducción en Barcelona « Malapartiana