Novetat destacada: Plantem cara

Plantem cara / Joan Solà Solà, Joan. Plantem cara : defensa de la llengua, defensa de la terra. Barcelona : La Magrana, 2009.

De l’actual expositor de novetats de la secció de Romàniques volem destacar el darrer llibre d’en Joan Solà. De ben segur que coneixeu molt bé l’autor, catedràtic de Llengua Catalana de la Facultat de Filologia de la UB, i la seva extensa obra que ha estat reconeguda amb el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes.

A banda dels diferents estudis monogràfics sobre aspectes de la llengua catalana que ha anat publicant, en Joan Solà fa molt de temps que escriu les seves reflexions sobre el català com a articulista als diaris, primerament al Diari de Barcelona i després a l’Avui.

‘Plantem cara’
recull una selecció de 153 articles publicats entre 1998 i 2008 a la secció “Parlem-ne” del suplement Cultura del diari Avui. Amb un estil molt amè que busca la complicitat del lector, dosificant sàviament la ironia i l’erudició, en Joan Solà ens fa partícips de les seves reflexions sobre aspectes de la nostra llengua que li criden l’atenció: de vegades la gramàtica, qüestions d’ús de la parla i l’escriptura, l’etimologia, i fins i tot comenta esdeveniments de la vida política i cultural… però sempre fidel al seu compromís apassionat amb la defensa del català, com queda ben palès al títol de l’obra: Plantem cara: defensa de la llengua, defensa de la terra.

Us animem vivament a que el llegiu, tant se val si ho feu de cap a cap com si ho feu a saltirons ajudats per la taula inicial i l’índex temàtic final, de ben segur que hi quedareu atrapats. I si en voleu més podeu anar a buscar el seu anterior recull d’articles: Parlem-ne: converses lingüístiques (Proa,1999), també disponible a la biblioteca.

J. A. Hueto

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües, Ressenyes i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.