1609-2009: Una nova manera de mirar el cel

A la Biblioteca de Lletres s’hi exposaran a partir de demà 15 d’octubre i fins el 15 de novembre llibres d’astronomia del segle XVI i XVII procedents de la Biblioteca de Reserva.  Aquesta és una part de la mostra ‘1609-2009: Una nova manera de mirar el cel’ organitzada per la Biblioteca de Física i Química amb la col·laboració del Departament d’Astronomia i Meteorologia de la UB.

De la notícia del CRAI:

Aquestes obres s’exposen en tres vitrines, una amb obres abans de Copèrnic, una altra sobre el model copernicà de l’univers i finalment una d’específica amb exemplars de Galileo Galilei. Una de les obres més antigues que es podran veure és un exemplar de lAlmagest de Ptolemeu de l’any 1528.  Entre les obres exposades del fons antic de la Universitat de Barcelona, també es podrà veure l’obra de Galilei, Sidereus Nuncius (El missatger sideral) de l’any 1610, on l’astrònom explica les seves primeres observacions, com ara les muntanyes de la lluna, el descobriment dels quatre satèl·lits principals de Júpiter, les fases de Venus o l’estranya observació de Saturn, que en no poder distingir els anells va identificar com un planeta triple.

16092009

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Biblioteques, Exposicions i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.