Novetat destacada: Antoni Comas, in memoriam

Publicacions UBDoctor Antoni Comas : in memoriam 25 anys. Barcelona : Publicacions i Edicions Universitat de Barcelona, 2009.

“En ocasió de la commemoració del vint-i-cinquè aniversari de la mort del Dr. Antoni Comas, primer catedràtic de Llengua i Literatura Catalanes de la Universitat de Barcelona, a la seva ciutat natal, Mataró, es va recordar la seva persona, el seu tracte i els detalls de la quotidianitat compartits amb l’amic i el professor. Des de la Facultat de Filologia es va retre també homenatge a la seva memòria, amb el seu record i amb un acte acadèmic en què es va compartir, sobretot, la dèria pels temes i els estudis que ell tant va aprofundir en vida, és a dir, la literatura catalana i especialment la del segle divuit, que ell va rescatar de l’oblit literari i de la ignorància.” [Montserrat Camps, a la introducció del llibre].

El volum conté dues conferències de Joan Alegret i d’Andrea Battistini,  evocacions i altres textos de: Jordi Llovet, Carles Miralles, Josep M. Pujol, Dolors Lamarca, Núria, Eulàlia i Mercè Comas Lamarca, i Francesc Bonastre. Textos introductoris a càrrec de Montserrat Camps i Sebastià Bonet.

Al final hi duu un àlbum fotogràfic i un disc sonor d’acompanyament que conté la interpretació de “Quatre poemes de Salvador Espriu en memòria d’Antoni Comas”, per la soprano Begoña López, amb música de Francesc Bonastre, acompanyada al piano pel mestre Alejandro Zabala.

Enllaç relacionat:

Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües, Literatura, Ressenyes i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.