Activitats a la Facultat de Filologia

Transferències: La manifestació dels processos extralingüístics en les llengües del món. Cicle de conferències, presentat per Pere Comellas (20 de novembre, 10h, Aula Magna). Organitza: Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades (GELA):

La revitalització de les llengües amenaçades: “Language revitalization and lessons from the North” a càrrec de Lenore Grenoble (University of Chicago).

Revitalització lingüística en un món globalitzat: lliçons apreses a partir del cas català, a càrrec de Llorenç Comajoan (Universitat de Vic).

Escriptura de la certesa. Conferència a càrrec de Mª Xosé Queizán
20 de novembre, 16h., aula 1.5
Organitza: Filologies Gallega i Portuguesa.

Col·loqui amb Elias Khoury.
25 de novembre, 19.30h., Sala de Professors.
Organitza: Departament de Filologia Semítica.

Estudiar filologia romànica: horitzons i reptes. Conferència a càrrec de Carlos Alvar.
30 de novembre, 12h., aula Capella.
Organitza: Deganat de la Facultat de Filologia.

Presentació del Diccionari de Textos Catalans Antics. Jornada Acadèmica (30 de novembre, Sala de Professors):

“Banca dati e dizionario storico: l’esempio del Tesoro della Lingua Italiana delle Origini”.  Prof. Pietro Beltrami, director de l’Opera del Vocabolario Italiano (18’30 h).

Presentació del Diccionari de Textos Catalans Antics en xarxa, primera concreció del projecte de Diccionari del Català Antic. Amb la intervenció de la prof. M. Teresa Anguera, vicerectora de Política Científica de la Universitat de Barcelona; del prof. Salvador Giner, president de l’Institut d’Estudis Catalans; i del prof. Joaquim Rafel, director del Diccionari del Català Antic (19’30 h).

“Los corpus. La hora del filólogo”. Prof. José Antonio Pascual, sotsdirector de la Real Academia de la Lengua Española (20’15 h).

Organitza: Centre de Documentació Ramon Llull

Vegeu totes les activitats programades a l’Agenda.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, diccionaris i enciclopèdies, Lingüística i llengües, Literatura i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.