Diccionari de Textos Catalans Antics en xarxa

El Diccionari de Textos Catalans Antics es presentarà a la UB el proper dilluns 30 de novembre durant una jornada acadèmica a la Sala de Professors de la Facultat de Filologia.

Del web del DTCA:

“El Diccionari del Català Antic (DCA) és un projecte compartit de la Universitat de Barcelona, la Fundació Lluí­s Carulla, la Fundació Noguera, l’Institut d’Estudis Catalans i la Facultat de Teologia de Catalunya. Aquestes cinc institucions custodien un extens fons de textos catalans antics digitalitzats i totes cinc donen suport i cobertura a entitats i investigadors que treballen en l’edició d’aquests textos.

La primera concreció del DCA i el seu primer estadi d’elaboració és el Diccionari de Textos Catalans Antics (DTCA) consultable en aquest web, un diccionari de forma-lema que posa a l’abast d’investigadors i estudiosos un cabal d’informació excepcional, ja que tots els textos que s’hi han introduït han estat lematitzats i se’n proporciona, per tant, la informació, no únicament per formes ocasionals, sinó també per lemes.”

Aquest és el programa de la jornada:

“Banca dati e dizionario storico: l’esempio del Tesoro della Lingua Italiana delle Origini”. Prof. Pietro Beltrami, director de l’Opera del Vocabolario Italiano (18’30 h).

Presentació del Diccionari de Textos Catalans Antics en xarxa, primera concreció del projecte de Diccionari del Català Antic. Amb la intervenció de la prof. M. Teresa Anguera, vicerectora de Política Científica de la Universitat de Barcelona; del prof. Salvador Giner, president de l’Institut d’Estudis Catalans; i del prof. Joaquim Rafel, director del Diccionari del Català Antic (19’30 h).

“Los corpus. La hora del filólogo”. Prof. José Antonio Pascual, sotsdirector de la Real Academia de la Lengua Española (20’15 h).

Organitza: Centre de Documentació Ramon Llull

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, diccionaris i enciclopèdies, Lingüística i llengües, Literatura i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Diccionari de Textos Catalans Antics en xarxa

1. puigmalet ha dit:

Sempre anem com el gat i el gos. Bloc de lletres pel davant i Gazophylacium al darrere. Tinc el meu gens novedós apunt preparat per a dimecres o dijous, ja veurem.

Intentaré anar a la presentació.