Manuscrits d’Stendhal

Un projecte de la xarxa de les Bibliothèques Municipales de Grenoble (BMG), l’Université Stendhal i la Maison des sciences de l’homme Alpes (MSH Alpes) ha posat en línia els nombrosos manuscrits d’Stendhal (Henri Beyle) 1783-1842, que es conserven a la Biblioteca de Grenoble.

De la pàgina Les manuscrits de Stendhal:

La Biblioteca Municipal de Grenoble conserva gairebé tots els manuscrits deixats per Stendhal en la seva mort, consistents en més de disset mil pàgines. Es tracta d’un dels fons més importants de manuscrits literaris moderns, tant pel seu volum com per la presència de textos importants: Lucien Leuwen, Vie de Henry Brulard, Lamiel, Vie de Napoléon

El web és obert a tothom i s’inclouen les imatges dels manuscrits, les transcripcions i les dades precises sobre cada pàgina.

Es possible crear un compte gratuït que permet veure la informació sobre els manuscrits, guardar les cerques i crear arxius de treball amb conjunts de manuscrits triats a partir de criteris preestablerts (per exemple, les dates de redacció, tipus de document, suport físic, etc.).

L’article al diari anglès The Guardian on publiquen la notícia sobre aquest projecte, acaba amb la menció dels manuscrits i les transcripcions de Madame Bovary de Gustave Flaubert, també a la xarxa, subratllant-hi que la transcripció de les seves 4.600 pàgines va ser possible gràcies a voluntaris d’arreu del món.

Més informació:

Aquesta entrada s'ha publicat en Literatura, Recursos web i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.