Projecte digital de patrimoni islàmic

En ha arribat la notícia d’un nou projecte digital de la Universitat de Harvard, l’Islamic Heritage Project (IHP): un projecte de digitalització de centenars de manuscrits islàmics, mapes i textos (molts d’ells peces rares i úniques) de la prestigiosa biblioteca i museu d’aquesta universitat.

Aquest programa ja ha digitalitzat més de 260 manuscrits, 270 textos impresos i 50 mapes, un total de més de 145.000 pàgines. En els propers mesos aniran afegint-ne més. Es pot cercar o navegar pels materials en línia, que daten des del s. XIII al s. XX i representen a moltes regions, llengües i temes diferents.

El contingut es pot fullejar per títol, autor, país d’origen, llengua, i també per grans temes. Hi ha un formulari de cerca amb un teclat virtual per fer consultes en alfabet àrab.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Recursos web i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.