Nadal 2009 amb Joan Amades

Enguany us volem felicitar el Nadal tot recordant que aquest any s’ha celebrat l’Any Amades, amb motiu del cinquantè aniversari de la  mort de Joan Amades, “el folklorista mes prolífic, tant per materials recercats, continguts i obra escrita que ha tingut mai el nostre país”.

És llavors el millor moment per citar-vos alguns treballs de Joan Amades sobre el Nadal.

Potser el més conegut sigui El Pessebre, publicat el 1941 i ara reeditat per Arola Editors, del qual nosaltres tenim a la biblioteca una segona edició (en format reduït) de 1959. Sobre aquesta obra i les seves edicions, us recomanem l’article: El Pessebre de Joan Amades, una edició clandestina?, de Piscolabis librorum.

Apart d’aquest títol, tenim a la biblioteca les següents obres de Joan Amades de tema nadalenc:

El Costumari català. Volum 1. De Nadal a cap d’any. (1950, i la 2a. edició facsímil de 1982 ).

Les Cent millors cançons de Nadal. Barcelona : Selecta, 1949, 1959, 1993).

Festes de Nadal i Sant Esteve (Salvat, 1985).

També ressaltarem el catàleg de l’exposició: De les estrenes a les felicitacions nadalenques a l’arxiu Joan Amades (2007), amb l’annex: ‘Captes, formuletes, crits de sereno i de carrer, i cançons de nadal’. Aquest exemplar es troba a la Biblioteca de Filosofia, Geografia i Història.

I ara si que us volem desitjar:

Aquesta entrada s'ha publicat en Biblioteques, Notícies culturals i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Nadal 2009 amb Joan Amades

1. vpamies ha dit:

Bon Nadal!

Amades ha estat molt present entre nosaltres durant tot aquest any, cinquantenari de la seva mort.

I motius no en falten, siugi Nadal o qualsevol altre acte festiu, folklòric o tradicional.

Bona entrada d’any nou, també!

2. Puigmalet ha dit:

Bon Nadal i millor any 9!

3. Biel Barnils ha dit:

A La Tralla li hem dedicat un racó. Se’l ben mereix.