Novetat destacada: La invenció del poble jueu

SAND, Shlomo. The invention of the Jewish people. London ; New York : Verso, 2009.

Aquest llibre de  Shlomo Sand, professor d’història de la Universitat de Tel Aviv, aporta una nova visió sobre la noció i la identitat del poble jueu que ha generat molta polèmica. Sand sosté que el mite nacional d’Israel té els seus orígens en el segle XIX i no en els temps bíblics, o també que la immensa majoria dels jueus d’avui no provenen de Palestina sinó d’altres pobles que es van convertir al judaisme. No cal dir que el llibre s’ha guanyat molts crítics dins i fora del món acadèmic, però també ha estat lloat des de diferents àmbits per l’audàcia i valentia dels seu plantejaments.

Es va publicar en hebreu (Matai ve’ekh humtza ha’am hayehudi?) a Israel a principis de 2008, encapçalant de seguida les llistes de best-sellers, i s’hi va mantenir entre els més venuts durant dinou setmanes, segons explica l’autor mateix al pròleg de la present edició anglesa.

A l’entrada corresponent a la wikipedia podeu trobar més informació sobre la recepció del llibre al món acadèmic i als mitjans. En castellà podeu llegir aquesta entrevista a l’autor apareguda a Público.es (02/06/2008).

L’edició en francès del llibre la teniu disponible a la Universitat de Girona: Comment le peuple juif fut inventé : de la Bible au sionisme.

Aquesta entrada s'ha publicat en Ressenyes i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.