Endrets: Geografia Literària dels Països Catalans

Us informem sobre aquest nou recurs activat al Recercador:

Endrets: Geografia Literària dels Països Catalans

El projecte:

«La Geografia Literària dels Països Catalans, un projecte que combina la literatura, els indrets i els autors del nostre país (o països) amb les noves tecnologies de la informació i de la comunicació. Una geografia que, a través de les comarques i els pobles i ciutats que les conformen, vol recuperar i fixar la memòria d’espais, indrets, cases, monuments, edificis patrimonials o llocs mítics que han estat el centre d’interès dels nostres escriptors d’ençà dels trobadors i Ramon Llull fins als nostres dies.

Aquest té una finalitat didàctica i cultural, està adreçat a estudiants, a la creixent població excursionista i turista, als diferents col·lectius culturals o, és clar, a persones curioses del país o de fora amb inquietuds per conèixer més coses sobre la nostra literatura, els nostres indrets i el territori.

Rutes:

L’enfilall de llocs literaris, adscrits a pobles i ciutats, permet programar rutes específiques al gust de cada usuari, ja sigui al voltant dels indrets lligats amb un autor o bé a partir d’accidents geogràfics o monuments artístics de cada comarca. Un bon complement per realitzar les rutes amb solvència, són els volums de la Geografia Literària publicats en suport paper, que fan la funció de guia, facilitant les lectures, les fotografies i la localització geogràfica de cada indret (mitjançant coordenades GPS).»

El projecte es presenta avui dia 25 de març a les 18:30h a l’Institut d’Estudis Catalans.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en El Recurs de la setmana, Literatura, Recursos web i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.