Novetat: A Dictionary of Critical Theory

L’Oxford Reference Online (ORO), la col·lecció de referència en línia, ha afegit en la seva darrera actualització tres títols nous, i entre aquests hi trobem el diccionari de teoria crítica A Dictionary of Critical Theory, d’Ian Buchanan:

«This is the most wide-ranging and up-to-date dictionary of critical theory available, covering the whole range of critical theory, including the Frankfurt school, cultural materialism, gender studies, literary theory, hermeneutics, historical materialism, and sociopolitical critical theory. Entries clearly explain even the most complex of theoretical discourses, such as Marxism, psychoanalysis, structuralism, deconstruction, and postmodernism. There are also biographies of important figures in the field, with feature entries for those who have heavily influenced areas of the discipline.»

Aquesta entrada s'ha publicat en diccionaris i enciclopèdies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Novetat: A Dictionary of Critical Theory

1. Retroenllaç: Tweets that mention Novetat: A Dictionary of Critical Theory « Bloc de Lletres -- Topsy.com