La biblioteca 2.0 en un curs d’Els Juliols

El curs es titula Biblioteca 2.0: web social i altres innovacions (5-9 de juliol). Durant les diferents sessions del curs «es donarà a conèixer l’ús del web social en l’àmbit bibliotecari i s’analitzaran els serveis de xarxa social emergents, cada cop més utilitzats i arrelats. D’altra banda, es tractaran temes com ara el web mòbil o la premsa digital, recursos que, igual que els primers, han incidit de ple en el món de la informació i la documentació i mereixen ser estudiats pels professionals d’aquest sector.»

El coordina Dídac Margaix, bibliotecari de la Universitat de València. El nostre company Ferran Moreno, bibliotecari del CRAI de la UB parlarà de LibraryThing i altres eines de catalogació social.

Avui dimarts 25 de maig s’inicia el període d’inscripció i matrícula a aquests cursos d’estiu de la Universitat de Barcelona, oberts a tothom. Els Juliols formen part de les activitats de l’Estiu UB.

Consulteu els programes dels cursos de l’edició 2010. Nosaltres us destaquem també els següents:

La novel·la gràfica: còmic i literatura?. Coordinació: Antoni Guiral Conti, escriptor, divulgador de còmics i director de la col·lecció Del tebeo al manga: Una historia de los cómics (Panini Comics). Marta Armengol Royo, traductora i analista literària.

L’edat mitjana al cinema. Coordinació: Meritxell Simó Torres, professora titular de Filologia Romànica i secretària de l’Institut de Recerca en Cultures Medievals (IRCVM) de la UB.

Literatura espanyola i premsa a Barcelona (1881-1975). Coordinat per Marisa Sotelo Vázquez i Blanca Ripoll Sintes (Departament de Filologia Hispànica de la UB).

Literatura i turisme cultural. Coordinació: Glòria Bordons, professora titular de Filologia Catalana de la UB.

Quin futur hi ha per al llibre de text? Clica i entra a l’ensenyament en digital. Coordinació: Roser Pubill i Porta, cap de Redacció d’Enciclopèdia Catalana, Barcelona.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Biblioteques, Cursos, Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a La biblioteca 2.0 en un curs d’Els Juliols

1. Ferran ha dit: