La Memòria Digital de Catalunya (MDC) a Europeana

De les notícies del CRAI-UB:

El fons de la Memòria Digital de Catalunya (MDC) ja es troba consultable des de la Biblioteca Multimèdia Europeana, a partir d’aquest mes de juliol de 2010.

Europeana és una iniciativa que pretén oferir accés obert al patrimoni cultural i científic d’Europa a través d’un portal interdisciplinari, així com recolzar la digitalització del patrimoni cultural i científic europeu. Europeana té també una versió en català, feta per la Biblioteca de Catalunya, a proposta d’aquest organisme europeu.

Les col·leccions d’imatges que la Universitat de Barcelona té a la Memòria Digital de Catalunya es van començar a dipositar l’any 2006 i són ja 6 les col·leccions que s’hi poden veure a hores d’ara:

Dr. Sabater Pi – Naturalista

Fons digital Oriol Martorell

Cartells del Pavelló de la República

Josep Artigas. Dissenyador gràfic

Paper Moneda del Pavelló de la República

Segells del Pavelló de la República

Amb aquesta nova possibilitat d’accedir als documents des d’Europeana, es reforça la intenció de la UB de preservar, difondre i fer públic el seu patrimoni bibliogràfic, gestionat  pel seu CRAI.

Aquesta entrada s'ha publicat en Biblioteques, catàlegs i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.