Llibres anglesos del s. XIX en línia

Yellowback és el nom que es dóna a un tipus de publicació, generalment de baix preu, que es va començar a publicar a Gran Bretanya durant la segona meitat del segle XIX.

Amb les seves atractives cobertes i el seu preu assequible, aquests llibres estaven dissenyats per atraure i satisfer la demanda d’una nova classe lectora sorgida amb la difusió de la educació. El nom de yellowbacks els hi ve pel característic color groc de les seves cobertes il·lustrades.

La Biblioteca de la Universitat d’Emory (Georgia, EUA) ha posat disponibles en línia més de 1.200 d’aquests yellowbacks al seu catàleg.

Per consultar-los seguiu les recomanacions que es donen al final de la notícia del passat mes d’abril: 19th Century Books from Emory Libraries Website (resumint-ho: teclejar la paraula clau “yellowback” a la casella de cerca, tenir instal·lat l’Adobe Acrobat Reader, utilitzar preferentment el Firefox. Tingueu present que la primera pàgina que surt del document és una en blanc).

Si voleu més informació i exemples d’aquestes publicacions, en trobareu en aquesta pàgina: Yellowbacks: An exhibition of material from the Monash University Library – Rare Books Collection.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Literatura, Llibres electrònics, Recursos web i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.