Yivo Encyclopedia of Jews in Eastern Europe

Avui us presentem el portal en línia de l’enciclopèdia: The YIVO Encyclopedia of Jews in Eastern Europe (Yale UP : YIVO Institute for Jewish Research, 2008, 2 v.), que es presenta amb la voluntat de mostrar tots els aspectes de la vida jueva de l’Europa de l’est:

This encyclopedia seeks to reflect all aspects of Jewish life in its variety and multiplicity: religious and secular; male and female; urban and rural; Hasidic and Misnagdic; Yiddishist and Hebraist; Zionist and assimilationist; Russian and Polish; Romanian and Ukrainian; Lithuanian and Galician; even Karaite and Rabbinite. The fundamental test for inclusion has been historical and cultural significance.

Us recomanem la secció de mapes que enllacen amb la informació disponible a l’enciclopèdia i la galeria amb nombroses imatges i material audiovisual. Disposa també d’un glossari de termes usats i d’un índex dels autors col·laboradors de l’enciclopèdia.

Més informació:

Aquesta entrada s'ha publicat en diccionaris i enciclopèdies, El Recurs de la setmana, Recursos web i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.