Noves fotografies antigues de la biblioteca

Com podreu veure si entreu al nostre espai a Flickr, hem pujat unes fotografies de la biblioteca que han estat digitalitzades recentment. Es tracta d’algunes imatges de diferents sales de la biblioteca actual i d’altres espais que s’havien fet servir com a tal a l’Edifici Històric. Les fotografies originals es troben a l’Arxiu històric de la UB.

Si ens fixem podem deduir que, a l’hivern, l’ambient de les sales no era precisament càlid, veient els abrics (i guants i bufandes!) que duen posats alguns dels retratats. Ja ho deixà escrit el periodista i escriptor Agustí Calvet «Gaziel» el 1903 al llibre Tots els camins duen a Roma, sobre l’efecte que li causà la seva primera visita a la Biblioteca quan era un jove estudiant:   “La Biblioteca, al pis de dalt, era una paorosa nevera”.

Aquesta cita l’hem extreta del  llibre La Biblioteca de la Universitat de Barcelona (Publicacions Universitat de Barcelona, 1994, p. 46) on hi surten publicades més fotografies històriques.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Biblioteques i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Noves fotografies antigues de la biblioteca

1. Puigmalet ha dit:

Sort de la calidesa dels llibres…

2. blocmat ha dit:

Fantàstiques fotografies!

Per cert, també hi ha un episodi referit a la biblioteca -i al bibliotecari- a l’obra de Joan Sales, Incerta glòria.

3. xavier caballé ha dit:

I déu-n’hi-do, també, de l’espai lliure als prestatges! N’hi ha més de buides que no pas de plenes.