Incorporades noves fonts a l’Optimot, el cercador d’informació lingüística

Notícia de la  Secretaria de Política Lingüística de la Generalitat:

El cercador incorpora dues noves fonts que permetran resoldre dubtes sobre les conjugacions verbals i la toponímia de la Catalunya del Nord

Optimot, el cercador d’informació lingüística de la Generalitat de Catalunya, incorpora des del dia 5 de novembre les fonts següents:

* Els models de conjugació de la Gramàtica de la llengua catalana de l’Institut d’Estudis Catalans (versió provisional) amb les formes generals i les principals variants dialectals, i amb el desenvolupament complet dels temps simples i els compostos. Aquesta font permetrà resoldre dubtes sobre les conjugacions verbals.

* El Nomenclàtor toponímic de la Catalunya del Nord de l’Institut d’Estudis Catalans, obra que recull la forma i la pronúncia catalanes dels topònims més significatius de la Catalunya del Nord. Aquesta font permetrà resoldre dubtes sobre toponímia.

A conseqüència d’aquestes incorporacions, s’han modificat els apartats Fonts i Ajuda del cercador.

Orientacions per a la consulta de verbs conjugats

Si volem saber com s’escriu una determinada forma verbal, hem d’escriure l’infinitiu del verb al quadre de text i seleccionar la modalitat de cerca Verbs conjugats. Per veure el detall del resultat, hem de clicar sobre el títol del resultat (destacat en verd). A continuació se’ns obrirà un document en PDF: si el verb que hem consultat (caminar, saltar, etc.) és un verb que es conjuga com un verb model (cantar), veurem la taula del verb model (cantar).

Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.