Dubtes amb anglès? Netspeak et pot ajudar

Netspeak és una eina que permet cercar al web frases usuals i veure’n els seus usos lingüístics, ajudant-nos així a trobar d’una forma ràpida i senzilla les paraules correctes més adequades segons el seu context específic.

Podem esbrinar, seguint el mateix exemple que hi trobem a la pàgina inicial del lloc, quina preposició va millor després de  ‘I am waiting’, afegint-hi un interrogant ? en el lloc del terme que intentem trobar: ‘I am waiting ?

El resultat és una llista amb diferents opcions ordenada segons la freqüència d’ús,  amb la possibilitat de veure in situ el context en que han estat usades i enllaçar amb la pàgina d’origen de la cita.

Si voleu saber com fer altres tipus de cerques, pitgeu l’enllaç Learn more i veureu com cercar una sola paraula, un nombre finit de paraules, un nombre variable de paraules, trobar l’opció correcta, trobar l’ordre correcte o trobar el sinònim més usual.

Disposa d’un plug-in per afegir Netspeak a la barra de cerca del navegador.

És un projecte sorgit de MediaSystems, Web Technology & Information Systems ( Prof. Dr. Benno Stein) de la Universität Weimar.

Aquesta entrada s'ha publicat en El Recurs de la setmana, Lingüística i llengües i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.