Joan Salvat-Papasseit Poeta Vanguardista Català

El Centre Arts Santa Mònica presenta del 23 de desembre al 3 d’abril l’exposició ‘Joan Salvat-Papasseit Poeta Vanguardista Català’, amb participació de fons de la nostra biblioteca.

Què hem enviat a la mostra?

• Dues cartes manuscrites: una adreçada al seu germà Miquel, i una altra escrita des del Sanatori de la Fuenfría.

• Un poema manuscrit.

• Tres edicions príncep (dues autografiades): Humo de fábrica, L’irradiador del port, i les gavines, Poemes en ondes hertzianes.

• Tres revistes (Mar vella, Psiquis) que inclouen dos poemes de l’autor i un manifest.

Aprofitem per recordar-vos que El poema de la rosa als llavis editat en versió electrònica per Sant Jordi forma part del nostre petit fons Salvat-Papasseit.

Què es el Fons Salvat-Papasseit?

Es tracta d’una col·lecció que havia estat del seu germà Miquel i que inclou totes les primeres edicions (amb tiratges limitats), un petit fons fotogràfic, algunes il·lustracions del propi Salvat, cartes i un poema manuscrit. El fons més important del poeta es conserva a la Biblioteca de Catalunya.

Entrades relacionades:

La biblioteca de Lletres present a la mostra: Dalí, Lorca y la Residencia de Estudiantes.

Per Sant Jordi, la rosa als llavis.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Exposicions, Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.