Eina per a l’aprenentatge de l’anglès

Aquests darrers dies s’ha anat escampant la bona nova (aquí, i aquí per exemple) sobre QUANTUM LEAP, un espai per aprendre anglès en l’entorn acadèmic, que ja podeu anar provant.

Quantum Leap A la pàgina de presentació del producte llegim:

Quantum LEAP és un entorn virtual d’aprenentatge per aprendre anglès a la universitat. Consta de diferents mòduls temàtics amb material multimèdia relacionat amb temes d’interès acadèmic general, des d’una perspectiva interdisciplinar (per exemple, les dones i la ciència, el medi ambient, la ciència ficció, etc.). Cada mòdul conté activitats interactives per practicar i millorar les destreses d’expressió i comprensió oral i escrita en anglès.

Es tracta d’un projecte universitari conjunt en el que participen Isabel Arnó, Carmen Rueda i Antonia Soler de la UPC, Lourdes Armengol i Enrique Llurda de la UdL i Joaquín Romero de la URV. Primerament està dirigit als estudiants universitaris i, de forma general, obert a la resta de la comunitat universitària.

Quantum LEAP: Learning English for Academic Purposes està format per diferents continguts interdisciplinaris. Els materials inclosos es corresponen als nivells B1 (usuari independent) al C1 (usuari expert) seguint el que regula el Marc Europeu de Referència per a les Llengües (MCER).

L’espai educatiu està dividit en 15 mòduls. Aquests mòduls tracten temes d’interès de l’àmbit universitari i contenen 5 seccions diferenciades: preview, writing, listening, speaking. D’aquesta manera l’usuari podrà millorar i practicar les habilitats d’expressió, la comprensió oral i l’escriptura de la llengua anglesa.

Un dels aspectes importants de Quantium LEAP és el seu tutorial interactiu per millorar la pronúncia de l’anglès, ja que té en compte les característiques particulars dels catalanoparlants i castellanoparlants. A més el web disposa d’eines que permeten interaccionar: gravar veu, emmagatzemar textos treballats, fer autoavaluacions, comunicar-se amb altres usuaris, etc. També ofereix un espai virtual per gravar les activitats de pronunciació i d’escriptura.

En resum, Quantium LEAP és una eina de gran utilitat en un moment en que la presència de l’anglès en l’àmbit universitari és imprescindible i inclosa en el nou disseny dels estudis universitaris.

Aquest projecte està en desenvolupament, però es pot accedir a una versió beta (és gratuït, però cal registrar-se): http://www.quantumleap.cat/

Presentació de l’eina en català: http://renoir.upc.es/quantum/intro/index_cat.html

E. Acereda

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües, Recursos web i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Eina per a l’aprenentatge de l’anglès

1. Retroenllaç: Tweets that mention Eina per a l’aprenentatge de l’anglès | Bloc de Lletres -- Topsy.com