XVIII Premi Carme Serrallonga a la qualitat lingüística

Fins el 25 de març de 2011 es poden presentar les propostes a la concessió del Premi Carme Serrallonga a la qualitat lingüística (edició 2011). Podeu llegir-hi les bases a la pàgina de la Xarxa de dinamització lingüística de la UB:

La Facultat de Filologia de la Universitat de Barcelona vol contribuir a dinamitzar la qualitat i la creativitat lingüístiques de la societat catalana i, per aquesta raó, té l’objectiu de premiar, d’una banda, els estudiants de les universitats de la Xarxa Vives que demostrin haver observat i valorat la qualitat en l’ús de la llengua catalana en algun organisme, entitat o establiment i que argumentin la seva competència lingüística en les seves diverses activitats públiques, administratives, comercials i econòmiques com a exemple digne de ser seguit per altres entitats.

D’altra banda, es premiarà l’organisme, entitat o establiment que, sense estar-hi obligat per llei, faciliti al màxim els intercanvis de comunicació i de coneixement entre els ciutadans. El jurat en valorarà sobretot la política comunicativa, és a dir, la manera com l’empresa o l’entitat, a més de vetllar per la correcció formal i l’ús normal del català en els seus missatges (publicitat, retolació, etc.), fa servir la llengua catalana amb un sentit socialment adequat i no discriminatori. No es consideraran vàlides les propostes d’entitats vinculades directament a cap de les universitats a les quals s’estén aquesta convocatòria. [Continua llegint…]

Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.