KVK: un mega-catàleg de biblioteques

El KVK – Karlsruher Virtueller Katalog és un mega-catàleg per cercar llibres, revistes i altres documents a catàlegs de biblioteques i llocs de venda de llibres a nivell internacional.

Per fer la cerca s’han de marcar prèviament els catàlegs que ens interessin a partir de la  llista oferta. Els resultats consisteixen en els primers registres resultants sota cada catàleg, amb un enllaç per entrar-hi individualment per ampliar la informació.

KVKEl sistema el va desenvolupar a la Biblioteca de la Universitat de Karlsruhe (en l’actualitat Karlsruher Institut für Technologie, KIT) i es va engegar públicament el 1996.

Des de fa un temps, s’ha incorporat l’opció de cercar a una selecció d’enllaços de recursos electrònics, entre els que podem destacar el portal alemany de projectes de digitalització Zentrale Verzeichnis Digitalisierter Drucke (ZVDD), que conté versions digitals de materials impresos des del S.XV fins a l’actualitat.

Des de la pàgina de catàlegs de biblioteques (o en aquesta pàgina via Delicious) podeu trobar l’enllaç a aquest i a molts altres catàlegs de biblioteques.

Aquesta entrada s'ha publicat en Biblioteques, catàlegs, El Recurs de la setmana, Recursos electrònics i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.