Dues exposicions sobre Joan Maragall

Aprofitant que venen uns dies de descans, us recomanen dues exposicions sobre Joan Maragall que s’acaben d’inaugurar i que formen part dels actes de commemoració de l’Any Maragall 2010-2011:

J. Maragall - Paraula il·luminadaExposició “Joan Maragall, la paraula il·luminada”

L’exposició central de l’Any Joan Maragall, organitzada per la Institució de les Lletres Catalanes i Acción Cultural Española (AC/E), es pot veure fins el 10 de juliol de 2011 a la sala d’exposicions del Palau Moja. El proper mes de setembre viatjarà a Madrid, en concret a la Biblioteca Nacional.

J. Maragall - Advertiments d'AmorAdvertiments d’amor. Maragall 1911

L’Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona presenta aquesta mostra instal·lada al vestíbul de la Casa de l’Ardiaca, on s’hi estarà fins el 31 d’octubre:

El fil de la mostra, que forma part de la sèrie Un tast de l’Arxiu, és la relació del poeta amb el Diario de Barcelona i, particularment, la sèrie dels vint-i-un articles que hi publica entre juliol i novembre de 1911, ara fa just cent anys. En destaquem dos dels manuscrits autògrafs d’aquests articles, que formen part dels fons de l’Arxiu.

Així mateix, l’Arxiu ha organitzat pel dia 17 de maig, en el marc del XXVII Festival Internacional Barcelona Poesia, la Jornada Els poetes i l’adveniment de la Barcelona moderna, 1840-1936. Hi participaran les professores de la Universitat de Barcelona Marina Gustà i Glòria Casals, juntament amb el professor de la Universitat de Lleida, Josep Maria Domingo.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Exposicions, Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.