Dues exposicions al Palau Robert: Sándor Márai i Josep Pla

Fotografia: Vanessa Miralles, 2011 (Flickr)

Una de les exposicions que es poden veure actualment al Palau Robert (Sala 4, fins el 28 d’agost) està dedicada a l’autor hongarès Sándor Márai (1900-1989).

La mostra, titulada Sándor Márai. Un pelegrí del segle XX compon un retrat de l’autor mitjançant les seves obres i les fotografies i documents procedents del llegat de l’autor. Comissariada per Tibor Mészáros, hi han col·laborat el Museu de la Literatura Petõfi de Budapest, Edicions 62, Editorial Salamandra i el Gremi de Llibreters de Catalunya.

Més informació:

L’altra exposició Les ciutats europees de Josep Pla està dedicada a la visió d’Europa de Josep Pla a través de la seva faceta de reporter periodístic i es podrà veure fins el 4 de setembre:

“De Josep Pla sempre s’ha remarcat la seva faceta com a escriptor que descriu la gent i el paisatge del seu país i entorn més proper, especialment sobre el seu Empordà nadiu. En canvi, la seva faceta de reporter, que va exercir des del 1920 i al llarg de vint anys, treballant activament com a corresponsal de premsa de dos destacats diaris catalans, La Publicitat i La Veu, i del madrileny El Sol, és probablement de les menys conegudes.”

En aquest cas, la mostra l’ha produïda la Generalitat de Catalunya, amb el suport de la Fundació Josep Pla i el patrocini de l’Institut Ramon Llull. Arriba al Palau Robert de Barcelona després del seu pas per l’espai Catalunya-Europa a Brussel·les.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Exposicions, Literatura i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.