Diccionari d’accadi enllestit després de 90 anys

El diari ‘The New York Times’ dedica un article a la compleció de l’obra del diccionari The Assyrian Dictionary of the Oriental Institute of the University of Chicago (CAD).

A la Biblioteca de Lletres tenim gairebé complet aquest diccionari,  però ara podem accedir a tots els volums gràcies als editors de la Universitat de Chicago, que ha posat una versió en PDF per cada volum publicat del diccionari, que es pot baixar amb les condicions d’ús indicades al web:

Tal i com llegim a l’article indicat, tot i que al títol de l’obra hi consta la denominació d’assiri, la llengua en qüestió és l’accadi. Això es deu al fet que, quan James Henry Breasted, fundador de l’Oriental Institute, va iniciar el projecte el 1921, “gran part del material escrit es va atribuir als governants assiris. A més, les referències bíbliques van deixar la impressió que el terme ‘assiri’ era sinònim de la majoria de llengües semítiques en l’antiguitat, de manera que sovint s’utilitza encara per descriure aquest camp acadèmic d’estudi.”

Via: Open Culture

Aquesta entrada s'ha publicat en diccionaris i enciclopèdies, Lingüística i llengües, Llibres electrònics i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.