Premi Lletra 2011

Ahir a la nit a Girona es va lliurar el Premi Lletra 2011, que van endur-se dos projectes digitals: el Corpus literari digital de la Càtedra Màrius Torres de la Universitat de Lleida i les pàgines d’autors i obres catalanes de la Viquipèdia.

El Premi Lletra es convoca anualment amb la intenció de destacar el millor lloc web de literatura catalana a Internet. Està organitzat per la Fundació Prudenci Bertrana i el projecte LLETRA, la literatura catalana a Internet.

El veredicte d’aquest any 2011 diu així:

«El jurat proposa premiar ex aequo dos projectes digitals: per una banda, el Corpus literari digital de la Càtedra Màrius Torres de la Universitat de Lleida que digitalitza, des de l’any 2008, un fons documental de gran valor per a l’estudi i difusió de la literatura catalana contemporània. Per una altra, les pàgines d’autors i obres catalanes de la Viquipèdia, que ha estat pionera en el desenvolupament de dinàmiques veritablement participatives a Internet. El premi és per a totes les persones que han col·laborat, altruistament i solidària, en l’edició de la Viquipèdia catalana durant aquests darrers 10 anys. Dóna testimoni del nostre agraïment i, alhora, és una invitació per seguir construint col·lectivament la Internet en català del futur.»

Moltes felicitats als premiats!

Feu també un repàs a la llista de candidatures proposades enguany, hi trobareu molt bons projectes:

Aquesta entrada s'ha publicat en Literatura i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Premi Lletra 2011

1. Retroenllaç: Un corpus literari català | Bloc de Lletres