Mostra bibliogràfica: La cultura lingüística italiana

Settimana_italianaEn el marc de la XI Settimana della Lingua Italiana nel mondo, que enguany coincideix amb la celebració del 150è aniversari de la unificació política italiana, la Biblioteca de Lletres i la Biblioteca de Reserva del CRAI de la Universitat de Barcelona han organitzat l’exposició “La cultura lingüística als fons antic i modern del CRAI de la UB”.

La gran varietat d’edicions antigues, sovint de primeres edicions, d’obres cabdals de la història lingüística italiana que s’exposen i que comprenen obres lexicogràfiques, tractats i assaigs, gramàtiques i material didàctic, són el testimoni de l’ interès que ha suscitat entre nosaltres la llengua i la cultura italiana.

L’exposició està organitzada en dos espais diferents: a les vitrines de l’entrada a la Biblioteca de Lletres trobareu tot el material de fons modern que intenta mostrar la varietat de continguts lingüístics amb els que compta la biblioteca: gramàtiques, diccionaris, assaig sobre el llenguatge, semiòtica, dialectologia, sintaxi, història de la llengua, materials d’aprenentatge de l’italià, materials de suport a la docència, etc., i a les taules de la Sala Piferrer trobareu el fons antic de reserva el qual també segueix un itinerari que podreu veure clarament amb la documentació que l’acompanya.

Us informen també que amb motiu de la XI Settimana della Lingua Italiana nel mondo i del 150è aniversari de la unificació italiana L’Istituto Italiano di Cultura di Barcellona realitzarà tota una sèrie d’activitats que podeu consultar des d’aquest enllaç:

XI Settimana della Lingua Italiana nel mondo

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Exposicions, Lingüística i llengües i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Mostra bibliogràfica: La cultura lingüística italiana

1. Retroenllaç: Mostra bibliogràfica: La cultura lingüística italiana « Bloc de Reserva