Què és un repositori digital?

Els repositoris són arxius de documents digitals en accés obert que es poden consultar des de qualsevol lloc i per tothom.
La missió principal d’un repositori és la de difondre i preservar el contingut.

Amb motiu de la celebració de la III Setmana Internacional de l’Accés Obert, la UB ha elaborat un vídeo on s’explica què són i per a què serveixen els repositoris digitals.

Al vídeo també s’explica el Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona, que conté publicacions en accés obert derivades de l’activitat docent, investigadora i institucional del professorat i d’altres membres de la comunitat universitària.

Entre les col·leccions i comunitats participants al dipòsit hi podeu trobar per exemple el Corpus de Català Contemporani de la Universitat de Barcelona (CCCUB), les col·leccions del CRAI o les del fons històric institucional Històrica UB.

Font: Notícia CRAI-UB

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Avisos de la biblioteca, Biblioteques, Recursos electrònics i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.