Literatura alemanya contemporània

L’Institut Goethe manté al seu web diversos espais dedicats a la literatura alemanya:

Literatura alemanya contemporàniaEn primer lloc, Literatura contemporánea alemana en español (Deutsche Gegenwartsliteratur auf Spanisch) conté informació sobre els autors actuals més destacats, extractes de les seves obres, fitxers d’àudio amb els autors llegint fragments dels seus textos i una bibliografia actualitzada de les seves obres, que inclou les traduccions al castellà i català.

Des de la pàgina de cada autor es pot accedir directament al seu registre del catàleg en línia de la biblioteca del Goethe-Institut a Barcelona, que forma part del catàleg col·lectiu de totes les biblioteques dels centres Goethe.

Resulta igualment molt interessant l’espai Nuevas obras alemanas, que presenta obres teatrals alemanyes i que facilita una còpia digital en diverses llengües dels textos traduïts amb el patrocini del Goethe-Institut. Es poden cercar els textos per autor, per llengua o per paraula clau mitjançant la Biblioteca de traducciones.

I per acabar, podeu fer un viatge literari a Berlin des del lloc: Berlín cuenta – Novelas y relatos de Berlín: “Las obras que aquí presentamos atraviesan cronológicamente la historia y la vida de Berlín. Cada texto “atrapa” las sensaciones de una época determinada y muestra también, así, la cambiante topografía de la gran ciudad”. Inclou les novetats traduïdes aquest 2011.

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, Biblioteques, El Recurs de la setmana, Lingüística i llengües, Literatura, Recursos web i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.