Digitalització de l’obra completa de Santiago Rusiñol

No volíem acabar l’any sense mencionar el projecte de l’edició digital de l’obra completa de Santiago Rusiñol, que l’IEC va presentar tot just complir-se cent cinquanta anys del naixement de l’artista.

«El projecte s’emmarca dins el programa de recerca de l’IEC Obra completa de Santiago Rusiñol. Recopilació, edició, estudi i publicació, que té per objectiu recuperar íntegrament l’obra literària de Rusiñol per fer-la accessible i publicar-la en edició digital i en paper, acompanyada d’estudis introductoris i d’un sistema de referències.»

A hores d’ara ja es troben disponibles la majoria d’obres del volum I (proses) i un parell d’obres del volum II (novel·les i traduccions).

Aprofitem per fer memòria d’altres projectes presentats durant aquest any per l’Institut d’Estudis Catalans:

Nou web de la Fundació Mercè Rodoreda

Portal digital d’Antoni M. Alcover

Les Converses filològiques de Pompeu Fabra a la xarxa

Corpus des Troubadours

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Literatura, Recursos web i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.