Cercadors de mots i frases a la xarxa

FrazeIt és un motor per cercar expressions i frases a Internet. Disponible en alemany, anglès, castellà, francès, italià i portuguès.

Frazeit ens mostra el context dels termes amb frases extretes de la xarxa, juntament amb l’enllaç d’origen. Per obtenir la definició o la traducció dels termes, ho podem fer amb les dreceres de teclat: Ctrl+Maj (definició) Ctrl+clic (traducció).

Tenim la opció de filtrar els resultats per forma (interrogativa, negativa, exclamativa), per la situació dins la frase (comença amb, acaba amb), per context (anuncis, educació, política, tecnologia…), i en el cas de l’anglès també per zona (US, UK).

Aquest cercador comparteix característiques amb d’altres que hem ressenyat aquí anteriorment. Us els recordem:

Netspeak

Eina que permet cercar al web frases usuals i veure’n els seus usos lingüístics, ajudant-nos així a trobar d’una forma ràpida i senzilla les paraules correctes més adequades segons el seu context específic. Disponible en anglès i alemany.

És un projecte sorgit de MediaSystems, Web Technology & Information Systems ( Prof. Dr. Benno Stein) de la Universität Weimar.

Linguee

És una eina de suport a la traducció entre l’anglès i l’alemany que, en forma de cercador, busca traduccions en textos bilingües en aquestes dues llengües al web.

Per exemple, si cerquem en alemany daher, veurem les diverses opcions de traducció a l’anglès segons el context: therefore, so, thus, hence, as a result, from there, therefrom, thence… Una característica molt important d’aquesta eina és que els texts estan enllaçats als documents font originals.

Les traduccions són cercades en corpus de texts bilingües en línia, incloent-hi documents de la Unió Europea i d’especificacions de patents.

Tip of my tongue

Projecte en anglès ideat amb un punt d’humor, per ajudar-nos a trobar el mot just, i pal·liar l’enutjós efecte de tenir una paraula a la punta de la llengua. El recurs utilitza un grup de diccionaris i es serveix d’una graella amb diferents possibilitats d’interrogació per delimitar els resultats fins que trobem el terme desitjat.

Aquesta entrada s'ha publicat en diccionaris i enciclopèdies, Lingüística i llengües, Recursos web i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Cercadors de mots i frases a la xarxa

1. Retroenllaç: Cercadors de mots i frases a la xarxa | Bloc de Lletres | Coneixement en xarxa | Scoop.it

2. Retroenllaç: BH Traducció » Cercadors de mots i frases a la xarxa