Els millors webs de referència gratuïts (2011)

La Secció de Referència (Reference and User Services Association, RUSA) de l’American Library Association, publica anualment una llista amb els millors webs de referència gratuïts: Best Free Reference Web Sites 2011.

Entre els triats aquest any, destaquem els següents:

The Mark Twain Project Online (http://www.marktwainproject.org/)

Mark Twain ProjectSeu objectiu final és produir una edició crítica digital, plenament anotada, de tot el que Mark Twain va escriure. Ofereix accés als textos, a les notes i a les cartes i documents descoberts més recentment.

“MTPO is produced by the Mark Twain Papers and Project of The Bancroft Library in collaboration with the University of California Press; the site is hosted by UC Berkeley’s Library Systems Office. During 2005-8 the California Digital Library collaborated in MTPO’s creation and initial development.”

Open Library (http://openlibrary.org/)

[Imatge: Flickr (llicència Creative Commons]

La biblioteca oberta de l’impressionant Internet Archive. Aquest projecte té un bonic objectiu: una pàgina web per tot llibre publicat. Tothom pot col·laborar i, com diuen ells, jugar a ser bibliotecari afegint o editant els registres.[+ Informació]

Però no us quedeu només amb aquest dos projectes i consulteu la llista completa. N’hi ha de molt interessants, com ara els següents:

Stanford Encyclopedia of Philosophy

BlackPast.org

Google Translate

Wolfram|Alpha

TED: Ideas Worth Spreading

Public Library of Science

Current Value of Old Money

Aquesta entrada s'ha publicat en catàlegs, Lingüística i llengües, Literatura, Llibres electrònics, Recursos web, Referència i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.