MLA, la principal base de dades de filologia

mla.gif

Què és?

MLA International Bibliography és la base de dades de referència obligada per a filòlegs, estudiants o investigadors en el camp de la llengua i la literatura. És molt exhaustiva, conté referències bibliogràfiques, majoritàriament de llibres i articles de publicacions acadèmiques internacionals, compilades per la Modern Language Association of America des del 1926.

Quin és el seu abast temàtic?

Literatura, teoria i crítica literària; llengües i lingüística: estudi de llengües de qualsevol període històric, incloent-hi història i teoria lingüística, lingüística comparada, semàntica, estilística, sintaxi i traducció; ensenyament de llengües, literatura, retòrica i composició.

També: Folklore (literatura popular, música, art, creences i rituals), arts escèniques (cinema, ràdio, televisió i teatre) i història de l’ impremta i l’edició.

Per a què pot ser-me útil?

Per a localitzar bibliografia sobre autors i les seves obres i de temes relacionats amb la llista anterior.
Posem per cas que heu de fer un estudi sobre l’obra de Thomas Bernhard.
MLA us proporciona un llistat bibliogràfic amb referències de publicacions de reconegut prestigi acadèmic. Apart de llibres, capítols de llibres, articles, tesis doctorals, ponències de congressos, etc. ens proporcionarà informació de llocs web sobre la matèria. Vegeu aquests exemples extrets de la llista de resultats:

“Thomas Bernhard-eine Existenzauslöschung”
(2011)
Betz, Uwe (webmaster); Popp, Ute (webmaster): “www.thomasbernhard.at”
(2011)
Siegel, Elke: “Vermöbelt: Bewegliches und Unbewegliches bei Thomas Bernhard”
Zeitschrift für Deutsche Philologie, (129:4), 2010, 623-640 (In Special issue: “Die Einrichtung der Literatur”; English summary; German summary.). (2010)

SFX

En els dos primers casos, es tracta de llocs web d’accés lliure a Internet. En el tercer cas, se’ns dóna la referència d’una publicació que tenim en versió impresa a la biblioteca. El botó consulta.gif obre la finestra del gestor d’enllaços que ens informa que hi ha disponible el sumari d’aquesta revista en línia des del 1996.

Voleu més informació?

Entrar a consultar MLA International Bibliography
Accés restringit a membres de la UB

Aquesta entrada s'ha publicat en Bases de dades, El Recurs de la setmana, Lingüística i llengües, Literatura, Recursos electrònics, Referència i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a MLA, la principal base de dades de filologia

1. puigmalet ha dit:

Hi ha vida després de Google!