Blog de Reserva

A l’expositor virtual de la Biblioteca de Reserva es pot visitar la mostra “La Settimana della Lingua Italiana“. Els llibres que s’hi exposen, ara de manera virtual,  ja  van ser exposats a les vitrines de la Biblioteca de Lletres en el marc de la XI Settimana della Lingua Italiana nel mondo.

Tal i com informen a la introducció de l’exposició Montserrat Casas i Gabriella Gavagnin del Departament de Filologia Romànica de la Universitat de Barcelona, l’exposició ofereix tres itineraris:

“El primer, dedicat a la història de la lexicografia, inclou, en una edició del segle XVI, un dels més antics repertoris lexicogràfics de la cultura del Renaixement, La Fabbrica del mondo de Francesco Alunno, la primera edició del Vocabolario degli Accademici della Crusca (1612) i algunes obres significatives de la cultura del Risorgimento, com els diccionaris compilats per Niccolò Tommaseo o el més famós diccionari de barbarismes…

View original post 142 more words

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.