Blog de la Biblioteca del Pavelló de la República

El pare Josep Massot i Muntaner, monjo benedictí de Montserrat, filòleg, historiador,  assagista i editor mallorquí que actualment dirigeix les Publicacions de l’Abadia de Montserrat, ha estat guardonat amb el 44è Premi d’Honor de la Lletres Catalanes.

En plena reivindicació per la llengua a les Illes Balears, Òmnium Cultural, la institució que atorga el guardó, ha escollit Massot, nascut a Palma el 1941, per la seva tasca permanent i exhaustiva en el camp de la historiografia i la documentació en molts àmbits, entre els quals podem esmentar: l’Església a Catalunya i Mallorca i la seva aportació a la cultura catalana, i la Guerra Civil, especialment a Mallorca; i com a reconeixement per la seva tasca com a editor i impulsor d’institucions essencials per a la llengua i la cultura catalanes.

Llicenciat en filologia romànica per la Universitat de Barcelona (1962), ha estat president i vicepresident de la Societat Catalana de Llengua i Literatura

View original post 179 more words

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.