Mostra bibliogràfica sobre Antoni M. Alcover

Aviat farà un any que la professora de la Facultat de Filologia M. Pilar Perea, gran estudiosa de l’obra d’Antoni M. Alcover, va presentar el portal que recull l’obra digitalitzada d’Antoni M. Alcover, on hi trobareu en versió digital el Bolletí del Diccionari de la Llengua Catalana (BDLC), la revista de caràcter filològic que Antoni M. Alcover va començar a publicar el 1901, els Quaderns de camp, els dietaris de viatge que va publicar entre el 1901 i el 1923, i  La flexió verbal en els dialectes catalans.

El portal enllaça així mateix amb la versió en línia del Diccionari català-valencià-balear (DCVB), la gran obra lexicogràfica d’Antoni Maria Alcover i Francesc de Borja Moll, que havent-se iniciat al 1900, no va veure la seva culminació fins el 1962, ara fa cinquanta anys.

Per celebrar aquesta efemèride, hem preparat un recull bibliogràfic que podeu veure a les vitrines d’entrada a la biblioteca. Entre les obres exposades s’hi troba la monografia recentment publicada per M. Pilar Perea sobre el diccionari:  El Diccionari català-valencià-balear i les seves fonts bibliogràfiques.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en diccionaris i enciclopèdies, Exposicions, Lingüística i llengües, Recursos electrònics i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.