Ajuda en la redacció de treballs acadèmics

Us presentem un parell de recursos que us poden ajudar en la redacció d’escrits acadèmics:

Si heu de presentar un article o un treball acadèmic en anglès, l’Academic phrasebank us pot ser de gran ajuda.  És un recurs pensat per a estudiants que no tenen l’anglès com a primera llengua, amb exemples de frases genèriques que podem fer servir a l’hora d’escriure un treball en aquesta llengua. El recurs no es centra en la redacció d’una matèria específica, sinó que es presenta com una eina de suport a la redacció acadèmica en general.

D’altra banda, per a la redacció de treballs en català, teniu a la vostra disposició al Dipòsit Digital de la UB, el document 20 recomanacions per redactar bé: “una guia breu per redactar continguts acadèmics d’acord amb els estàndards de qualitat interuniversitària. La guia, elaborada conjuntament pels serveis lingüístics de diverses universitats catalanes, presenta de manera senzilla alguns aspectes de redacció que cal tenir en compte quan s’elabora un text”.

Trobareu més documents sobre aquest tema al catàleg del CRAI, sota les matèries següents:

Aquesta entrada s'ha publicat en Lingüística i llengües, Literatura, Recursos web i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Ajuda en la redacció de treballs acadèmics

1. Marta ha dit:

Llàstima de no haver-ho sabut quan jo estudiava Filologia a la UB! Són recursos molt interessants, merci!

2. Biblioteca ha dit:

Reblogged this on Bloc de la Biblioteca del Pavelló de la República and commented:
    Des del Bloc de Lletres informació que us pot ser d’utilitat!

3. Reblogged this on Bloc de Farmàcia / Pharmacy Blog and commented:
    Dels nostres companys de la Biblioteca de Lletres

4. Retroenllaç: Ajuda en la redacció de treballs acadèmics | Biologia i Societat