Exposició: Joan Maragall, el poeta extasiat

Maragall_extasiatL’exposició itinerant Joan Maragall, el poeta extasiat, comissariada per Margarida Casacuberta i produïda per la Institució de Lletres Catalanes i el TNC, es pot veure a la secció de Romàniques del CRAI Biblioteca de Lletres fins el 15 de febrer.

Aprofitant l’ocasió es mostren, a la mateixa secció de Romàniques, diferents exemplars de primeres edicions d’obres de Maragall, i també bibliografia actual.

Del dossier de l’exposició:

La primera part de l’exposició ens mostra la cronologia de Maragall, repassant
la seva vida amb imatges i textos biogràfics i literaris significatius. S’hi mostra
la seva evolució i els punts d’inflexió més importants en la seva trajectòria pel
que fa a la creació literària i el seu pensament cívic.

La segona part, basada en la relació directa de Maragall amb el teatre, parteix
de tres punts: la seva vinculació amb el projecte de Teatre Íntim d’Adrià Gual,
la seva faceta com a crític teatral i el seu paper com a dramaturg.

• Recursos electrònics sobre Joan Maragall:

Arxiu Joan Maragall: pàgina molt completa i amb múltiples enllaços (vegeu l’apartat “Recursos”, subdividit en “enllaços principals” i “altres enllaços”).

Joan Maragall a LletrA -Literatura catalana a Internet, per Glòria Casals (Universitat de Barcelona).

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions, Literatura i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.