Inauguració de la mostra “Pere Miquel Carbonell i els llibres (col·lecció del CRAI Biblioteca de Reserva)”

Blog de Reserva

El CRAI Biblioteca de Reserva conserva una nodrida col·lecció de llibres procedents de la biblioteca de Pere Miquel Carbonell que, amb motiu de la celebració de la jornada de recerca “Pere Miquel Carbonell i el seu temps (1434-1517)”, organitzada pel Departament de Filologia Llatina de la Universitat de Barcelona, vol mostrar al públic.

La formen un total de vint-i-dues obres: divuit incunables, tres manuscrits i un imprès del 1503. El CRAI Biblioteca de Reserva és la institució que conserva un nombre major de llibres pertanyents a qui va ser arxiver dels reis Joan II i Ferran II de Catalunya i Aragó, cal·lígraf, notari, humanista i autor de les Cròniques d’Espanya, també presents a l’exposició.

Entre els volums impresos el segle XV destaquen tres edicions prínceps,  les comèdies de Plaute sortides de les premses de Joan de Colònia i Wendelí d’Espira, a Venècia, el 1472, les Històries d’Heròdot

View original post 277 more words

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.