Setmana Occitana a la UB: Centenari Frederic Mistral

MISTRALAquest any 2014 se celebra el centenari de la mort de Frederic Mistral (1830 – 1914), escriptor en llengua occitana, Premi Nobel de Literatura l’any 1904 i autor d’una important obra lexicogràfica: Lou Tresor dóu Felibrige, ou, Dictionnaire provençal-français embrassant les divers dialectes de la langue d’oc moderne. Mistral va ser precursor del Felibritge, moviment que es dedica a promoure la llengua i la cultura occitanes.

Per celebrar el centenari s’han organitzat diferents actes que podeu seguir des de l’agenda del Cercle d’Agermanament Occitano-Català (CAOC).

En concret a la Universitat de Barcelona s’ha organitzat la projecció de la pel·lícula “Frédéric Mistral” d’Alain Glasberg, amb introducció i fòrum conduït pel professor Jaume Figueras, gran coneixedor de la seva obra (entrada lliure: 8 d’abril, 19h, Aula Magna). D’altra banda, a les vitrines d’entrada al CRAI Biblioteca de Lletres ja es pot veure una exposició d’obres de Frederic Mistral.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Exposicions i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.