Exposició bibliogràfica: Díaz Castro i la poesia gallega sota el franquisme

nimbos

Activitats de les Lletres Gallegues:
• Conferència: Xosé María Díaz Castro: Nimbos de luz. A càrrec de Armando Requeixo.

Dimarts, 20 de maig de 2014 a les 18:00
Sala de Professors, Edifici Josep Carner, planta 5
Facultat de Filologia – Universitat de Barcelona
c/ Aribau 2 – 08007 Barcelona

• Exposició bibliogràfica: Díaz Castro i la poesia gallega sota el franquisme

Del 16 a al 26 de maig de 2014
Vitrines del CRAI Biblioteca de Lletres -Universitat de Barcelona

Xosé María Díaz Castro (Os Vilares, 1914 – Lugo, 1990) Poeta gallec que va publicar en nombroses revistes i diaris com La Noche, Lluvia de rosas, Alba, Ínsula o Dorna. El seu poemari Nimbos (Editorial Galaxia, 1961) es considera una de les grans obres de la literatura gallega i el seu poema “Penélope”, en què reflexiona sobre una Galícia permanentment adormida però amb futur, un dels més coneguts de l’època.
També va ser traductor a l’anglès i al francès de Rosalía, Aquilino Iglesia Alvariño, Bouza Rey, Federico García Lorca o Rafael Alberti. Igualment, va traduir R. M. Rilke, W. Whitmann, A. Rimbaud, W. B. Yeats o Paul Valéry. Com a poeta i com a traductor, Díaz Castro va contribuir a visibilitzar la literatura gallega i la seva llengua.

Font: Estudis Gallecs i Portuguesos

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Exposicions, Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.