Com saber si tenim accés a un article electrònic? [guia visual]

Posem per cas que estem cercant aquest article:

Hawthorne, Mark D. “A ‘Hermaphrodite Sort of Deity’: Sexuality, Gender, and Gender Blending in Thomas Pynchon’s V.”. Studies in the Novel, Vol. 29, No. 1 (spring 1997), pp. 74-93

Per veure si hi tenim accés mitjançant una subscripció UB, entrarem al catàleg de les Biblioteques del CRAI (cataleg.ub.edu):

1. Introduïm el TÍTOL de la revista:

catàleg CRAI UB

Cercar pel títol de la revista, no pel títol de l’article

2. Un cop l’hem trobat al catàleg, premem el botó CONSULTA’L:

botó consulta'l del cataleg

El botó CONSULTA’L ens dóna informació completa sobre la disponibilitat de la revista

3. Comprovem les dates i triem el botó GO que correspongui:

GO - Recercador

Depenent de les dates de publicació de l’article, aquest pot estar disponible per diferents vies d’accés. En el cas del nostre exemple (1997) ens interessarà la primera opció.

4.  Ens connectarà amb la pàgina de la plataforma on es troba la revista. Escollim l’any i el número de la revista:

Accés a la revista

Depenent de la via d’accés ho veurem en una interfície diferent, però amb opcions similars de navegació pels índexs.

5. Veurem el sumari del número triat de la revista:

article text complet

Un cop localitzat l’article al sumari, ja podrem accedir al text complet.

Important: Recordeu que si feu la consulta des de casa, haureu de configurar el navegador seguint unes senzilles instruccions que trobareu a la pàgina:

Accés als recursos des de fora de la UB

Actualització: a partir del 2 de juny, nou sistema per accedir als recursos d’informació des de fora de la UB

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Recursos electrònics, Revistes i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Com saber si tenim accés a un article electrònic? [guia visual]

1. Santiago ha dit:

Senzill i entenedor !!! Moltes gràcies !!!

• blocdelletres ha dit:

Santiago,
      Gràcies per deixar el comentari. Els que consultem els recursos electrònics sovint no ho veiem complicat, però si no hi estàs avesat, et pots perdre fàcilment entre tanta informació. Esperem doncs que aquesta petita guia resulti útil.