Problemes per accedir a JSTOR o altres recursos electrònics?

En els darrers dies hem rebut unes quantes consultes d’usuaris que, des del canvi al nou sistema per accedir a les bases de dades, revistes i llibres electrònics de la UB, tenien dificultats per accedir a JSTOR o a d’altres recursos electrònics com sempre ho havien fet. Us en fem cinc cèntims.

Una manera d’activar l’accés automàticament  seria accedir al recurs que volem consular a través del Catàleg o des del ReCercador+ i també prement directament el botó   que trobareu a la pantalla de resultats de les cerques realitzades (incloses les realitzades a Google Scholar).  Aquestes eines estan configurades perquè l’accés s’activi automàticament.

En les instruccions següents us expliquem com fer-ho si l’accés es fa directament des de la pàgina del recurs (seguirem amb l’exemple de JSTOR) o des dels resultats d’un cercador extern com per exemple, Google.

sire

1. Per activar el botó SIRE al vostre navegador heu d’anar primer a la pàgina ‘Botó Sire-it’ on hi trobareu les instruccions d’instal·lació per a cada navegador:

sirefirst

2. Un cop instal·lat a la barra d’adreces d’interès l’Accés recursos-e CRAI UB, clicar-hi en el moment d’entrar a consultar el recurs (en aquest exemple concret a jstor.org)

sire2

3. L’Accés recursos-e CRAI UB, fa que s’activi el SIRE i ens apareixerà la pantalla d’autenticació de la UB:

sire3

4. Un cop identificats amb l’identificador i la contrasenya de les intranets de la UB (PDI, PAS o MónUB), el recurs electrònic ja ens reconeixerà i ens donarà accés a la col·lecció subscrita.

Fixeu-vos amb la modificació de l’adreça URL, que en aquest exemple passa a ser: http://www.jstor.org.sire.ub.edu. Ara hi surt el missatge: Your access to JSTOR provided by Universitat de Barcelona, que ens confirma que el procés s’ha fet correctament.

sirelast

5. Desconnexió

La sessió es desconnecta després de 15 minuts d’inactivitat. També es pot tancar escrivint aquest URL: http://sire.ub.edu/logout

Més informació a la pàgina: Com accedir als recursos electrònics de la UB (Proxy)

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Recursos electrònics, Referència i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Problemes per accedir a JSTOR o altres recursos electrònics?

1. Retroenllaç: Com renovar els préstecs i com accedir als recursos electrònics de la UB | Bloc de Lletres