MLA ajuda els autors a construir la seva identitat digital amb #ORCID

La comunitat acadèmica està adoptant cada cop més l’identificador únic ORCID per als autors / investigadors. Un bon exemple d’aquesta tendència el tenim en el nou servei que ofereix l’MLA (Modern Language Asociation) a través de MLA Biblink, un portal que connecta el perfil ORCID de l’autor (amb l’opció de crear-se’n un si no se’n té) amb la base de dades MLA International Bibliography.

Amb MLA Biblink els autors poden cercar-hi els articles seus indexats a la base de dades de l’MLA (incloent-hi aquells documents publicats amb diferents variants del nom) per incloure’ls immediatament al seu perfil d’ORCID.

Open Researcher and Contributor ID (ORCID) és un projecte obert i sense ànim de lucre que ha desenvolupat un identificador únic per a autors / investigadors. L’objectiu és garantir la distinció inequívoca de la producció cientificotècnica dels investigadors, i també ser un mètode efectiu per poder enllaçar les activitats de recerca referenciades en diferents sistemes d’informació.

ORCID a la Universitat de Barcelona

La Universitat de Barcelona encoratja l’ús d’ORCID entre els seus investigadors i facilita el lligam entre les dades del Curricul@ del GREC UB i el perfil d’ORCID.
Trobareu tota la informació en aquesta pàgina.

El procés a seguir amb MLA Biblink és molt amigable i fàcil, com podeu veure en aquest tutorial, que comença descrivint els avantatges de disposar d’un perfil a ORCID.

Aquesta entrada s'ha publicat en El Recurs de la setmana, Recursos web i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.