Quins són els principals perfils d’investigador i per què convé tenir-ne

Els perfils d’investigador són eines que ajuden a gestionar la identitat professional de l’investigador a més de reunir la seva producció científica, facilitant així la localització de l’obra d’un autor i el seu impacte. També es poden fer servir en el moment de la recollida de documentació per presentar a les diferents convocatòries oficials. Destaquem els següents:

orcid

ORCID (Open Researcher and Contributor ID)

Projecte obert i sense ànim de lucre que ha desenvolupat un identificador únic per a autors / investigadors amb l’objectiu de garantir la distinció inequívoca de la seva producció cientificotècnica.

Permet enllaçar els registres dels seus usuaris amb altres sistemes d’identificació d’autors (Scopus Author Identifier, WOS ResearcherID) i també es poden passar les dades de l’aplicació de gestió de recerca de la Universitat de Barcelona (GREC) al perfil d’ORCID.

Trobareu tota la informació sobre ORCID i les instruccions per abocar-hi les dades del GREC en aquesta pàgina: http://crai.ub.edu/ca/que-ofereix-el-crai/suport-investigador/ORCID

Alt ResearcherID

ResearcherID

ResearcherID (Thomson Reuters) és un perfil integrat a la base de dades de la Web of Science ™ que, a banda de fer més fàcil trobar el cos de l’obra d’un autor, és una manera que té l’autor d’assegurar-se de que està degudament acreditat a la base de dades. Es pot associar al perfil d’ORCID.

ResearcherID a la Web of Science.

Scopus_ORCID_afw_logo

SCOPUS

Els perfils d’autor d’Scopus es generen automàticament, així que per assegurar-nos que el nostre perfil d’autor a Scopus recull totes les possibles variants del nom, ofereix la possibilitat de lligar les dades amb ORCID.

Es pot iniciar el procés des d’aquesta pàgina:

Send Scopus Author details and publication list to ORCID

Alt GScholar

GOOGLE Acadèmic

Amb la creació d’un perfil d’investigador a Google Acadèmic es pot fer el seguiment de les citacions de les publicacions de l’autor, a més de donar l’index-h i l’i10-index.

Un cop creat, i si el fem públic, el perfil apareixerà en els resultats de cerca de Google Acadèmic pel seu nom.

mendeley-logo-red

Mendeley

Crear un perfil a Mendeley és una manera més de promocionar i fer difusió de les publicacions d’un autor.

Sempre complint amb les restriccions dels drets d’autor, es poden pujar les publicacions pròpies al perfil de Mendeley, fent clic a “Edita perfil” des del portal de Mendeley o alternativament pujant-los a la pestanya de “les meves publicacions” des de Mendeley Desktop.

A nivell d’impacte, Mendeley comptabilitza el nombre de lectors (d’altres usuaris de Mendeley) de les nostres publicacions.

Pàgina sobre Mendeley al web del CRAI

2016-05-13_110133

Impactstory

Impactstory és una eina de codi obert amb la qual els investigadors poden conèixer i compartir l’impacte de la seva recerca (no només de les publicacions més tradicionals com articles de revista, sinó també blogs o programari). Al tractar-se d’una eina altmètrica, Impactstory ens fa el seguiment de les mencions a les xarxes, mitjans de premsa, gestors bibliogràfics com Mendeley, blogs, etc.

Per crear-se un perfil només cal tenir-ne un d’ORCID, a partir del qual agregarà les dades que hi tinguem.

Més informació amb tutorial inclòs en aquest article: “Cómo crear un perfil en ImpactStory para disponer de datos altmétricos de nuestra investigación“.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Recursos web, Referència i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Quins són els principals perfils d’investigador i per què convé tenir-ne

1. Biblioteca de Física i Química ha dit:
  2. Retroenllaç: Document - Butlletí del COBDC