Quins són els principals perfils d’investigador i per què convé tenir-ne

Els perfils acadèmics són eines que ajuden a gestionar la identitat professional de l’investigador, facilitant així la difusió de la recerca i incrementar la visibilitat i el seu impacte. D’altra banda, ens poden ajudar en el moment de la recollida d’indicadors per a les diferents convocatòries oficials.

Destaquem els següents:

orcid

ORCID (Open Researcher and Contributor ID)

Projecte obert i sense ànim de lucre que ha desenvolupat un identificador únic per a autors / investigadors amb l’objectiu de garantir la distinció inequívoca de la seva producció cientificotècnica.

Permet enllaçar els registres dels seus usuaris amb altres sistemes d’identificació d’autors (Scopus Author Identifier, WOS ResearcherID) i també es poden passar les dades de l’aplicació de gestió de recerca de la Universitat de Barcelona (GREC) al perfil d’ORCID.

Trobareu tota la informació sobre ORCID i les instruccions per abocar-hi les dades del GREC en aquesta pàgina: http://crai.ub.edu/ca/que-ofereix-el-crai/suport-investigador/ORCID

GS

GOOGLE Scholar

Amb la creació d’un perfil d’investigador a Google Acadèmic es pot fer el seguiment de les citacions de les publicacions de l’autor, a més de donar-nos l’index-h i altres índexs.

Un cop creat, i si el fem públic, el perfil apareixerà en els resultats de cerca de Google Acadèmic pel seu nom.

Alt ResearcherID

ResearcherID

ResearcherID  és un perfil integrat a la base de dades de la Web of Science ™ que, a banda de fer més fàcil trobar el cos de l’obra d’un autor, és una manera d’assegurar-se de que s’està degudament acreditat a la base de dades. Es pot associar al perfil d’ORCID.

Scopus_ORCID_afw_logo

SCOPUS Author profile

Els perfils d’autor d’Scopus es generen automàticament, així que per assegurar-nos que Scopus recull totes les possibles variants del nostre nom, es pot utilitzar el seu Author Feedback Wizard, per verificar el perfil d’autor dins de la base de dades.

Així mateix, ofereix la possibilitat de lligar les dades amb el registre d’ORCID. Es pot iniciar el procés des d’aquesta pàgina: Send Scopus Author details and publication list to ORCID

mendeley-logo-red

Mendeley

Crear un perfil a Mendeley és una manera més de fer difusió de les publicacions d’un autor.

Sempre complint amb les restriccions dels drets d’autor, es poden pujar les pròpies publicacions, fent clic a “Edita perfil” o alternativament, pujant-los a la pestanya de “les meves publicacions” des de Mendeley Desktop.

Mendeley comptabilitza el nombre de lectors (d’altres usuaris de Mendeley) de les nostres publicacions.

Pàgina sobre Mendeley al web del CRAI

2016-05-13_110133

Impactstory

Impactstory és una eina amb la qual els investigadors poden conèixer i compartir l’impacte de les seves publicacions a la xarxa. Impactstory ens fa el seguiment de les mencions a les xarxes, mitjans de premsa, gestors bibliogràfics com Mendeley, blogs, etc. No es limita a les publicacions més tradicionals com els articles de revista, sinó que mesura també blogs, presentacions, pòsters, dades, programari…

Per crear-se un perfil només cal tenir-ne un d’ORCID, a partir del qual agregarà les dades que hi tinguem.

Més informació amb tutorial inclòs en aquest article: “Cómo crear un perfil en ImpactStory para disponer de datos altmétricos de nuestra investigación“.

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Recursos web, Referència i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Quins són els principals perfils d’investigador i per què convé tenir-ne

1. Biblioteca de Física i Química ha dit:
  2. Retroenllaç: Document - Butlletí del COBDC