Concurs i recital poètic al voltant de Don Quijote de la Mancha (Universo Cervantes 1616-2016)

Aquest matí a l’Aula Capella hem pogut gaudir del concurs «¿Has leído el Quijote?», que ha posat a prova el nivell de coneixements dels participants sobre aquesta obra de Cervantes de la mà de les professores M. del Mar Cortés Timoner i Mª José Rodríguez Mosquera. L’estudiant de Filologia Hispànica Guillem Fornés Fernández s’ha proclamat guanyador, quedant en segon lloc Alejandro Benítez Muñoz.

Acabat el concurs, Rosmarí Torrens Guerini i Yolanda Gutiérrez Martínez ens han obsequiat amb un recital poètic: “Un paseo por el Quijote”, i el mateix participant Guillem Fornés ha fet la lectura d’un fragment de l’obra.

L’acte, organitzat amb motiu de l’exposició Universo Cervantes 1616 -2016, l’ha presentat la directora del departament de Filologia Hispànica Dra. Maria Luisa Sotelo Vázquez.

Teniu disponible el vídeo de la sessió a UBtv.

Per si algú s’anima a posar també a prova els seus coneixements sobre Don Quijote de la Mancha, aquestes han estat les preguntes del concurs:

1 ¿Con quién vive Don Alonso Quijano?

2 ¿Cuál es el nombre real de Dulcinea del Toboso?

3 ¿Quién arma caballero a don Quijote?

4 ¿Quién es para don Quijote la Emperatriz de la Mancha?

5 ¿Qué libro salva el cura diciendo “hago cuenta que he hallado en él un tesoro de contento y una mina de pasatiempos”?

6 ¿Qué obra de Don Miguel de Cervantes se menciona en el capítulo sexto en la quema de los libros?

7 ¿Quién es el autor de Historia de don Quijote de la Mancha?

8 ¿Cómo se llama el bálsamo que toma don Quijote?

9 ¿Con qué otro sobrenombre aparece don Quijote?

10 ¿Quién le coloca el sobrenombre de El Caballero de la Triste  Figura?

11 ¿Qué es realmente el yelmo de Mambrino?

12 ¿A qué dama  rapta don  Fernando?

13 ¿En quién se convierte  Dorotea para engañar a don Quijote?

14 ¿Quién explica a don Quijote y Sancho que sus aventuras de la primera parte han sido publicadas?

15 ¿Por quién se hace pasar Sansón Carrasco la primera vez que se enfrenta a don Quijote?

Soluciones

CRAI Biblioteca de Lletres - Universitat de Barcelona Gran Via de les Corts Catalanes, 585. 08007 Barcelona http://crai.ub.edu/
Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats culturals, Literatura i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.